La schlagerfinala!

Äntligen dags för final i melodifestivalen! Det blir lite fest ikväll, bara jag, Kent, Jossan o Markus (+ ev.syrra). Men det ska bli skoj. Har köpt massa chips o annat gott (fast godiset e typ snart slut..hmm) och sen kör vi lite karaoke och så! Vet inte om det blir utgång, men isf blir det väl Stenladan - nära och bra.

Idag har vi varit och simmat. 80 längder på 51 minuter, bra tid! Var helt slut efteråt.. men nu har vi käkat lite och så, så börjar kännas bra igen. Gjorde "mammas köttfärslimpa" och den är såå god! Ikväll blir det pasta med sydafrikansk pastasås (innehållandes bla. lövbiff). Första gången vi testar den, men lät väldigt god i alla fall.

Nu är det dags för lite pluggande, sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Blir kanske nån promenad med, om solen börjar skina igen! Hehe

Min lista för hur jag tror att resultatet blir ikväll ser ut som följer:
1. Charlotte Perrelli
2. BWO
3. Sanna Nielsen
4. Amy Diamond
5. Linda Bengtzing
6. Rongedal
7. Christer Sjögren
8. Frida
9. Nordman
10. Sibel

Listan för hur jag önskar att resultatet blir är inte exakt densamma. Har inte riktigt bestämt mig om jag vill att Charlotte eller BWO ska vinna. Sen gillar jag Linda Bengtzings låt väldigt mycket så den får gärna komma högre. För mig hamnar också Frida lite högre på listan och då hamnar Sanna, Sjögren och även Amy längre ner. Rongedal före Amy tror jag. (Var detta resonemang krångligt eller vad?).

Hur tror du att det går ikväll?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tror att din topp 3 stämmer iaf, däremot tror jag att Sibel kommer lite högre och Rongedal lite längre ner. Men vi får se! 3 h och 15 min kvar =)

2008-03-15 @ 16:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback