Påsklov

Så, nu är "påsklovet" över för min del. Det har gått fort (visserligen bara varit fyra dagar så kanske inte så konstigt men ändå). Imorgon är det jobb som gäller igen.. och resten av veckan är det studier och föreläsningar.

Det var trevligt igår i alla fall. Mamma, pappa o Erik var uppe o hälsade på. Ananasfromagen var ljuvligt god och jag fick en jättefin stekpanna med lock (som jag önskat mig i evigheter...) I övrigt spenderades dagen med ca 3 timmars kortspelande (plump). Gick kanske inte superbra för mig men aja, nån måste ju komma sist med :) O jag är ingen dålig förlorare i alla fall! (har ju fått vänja mig...)

Idag har vi varit duktiga och pluggat båda två. Jag har läst det vi ska ha läst denna veckan, skönt. Så nu kan jag fokusera på det som ska vara läst nästa vecka, och det är en hel del det! Ska sitta i biblioteket imorgon eftermiddag och läsa lite medan Kent förbereder min födelsedagsmiddag :) Hihi Enda sura imorrn är att jag börjar jobba kl 7, dvs måste gå upp senast kl 6.00. Är orolig för att jag inte ska hitta dit med, men det löser sig väl. Eniro och hitta.se hade olika vägbeskrivningar till skolan :S

Innan idag kollade vi på Solstorm med Persbrandt och Scorupco i huvudrollerna. Jag hade inga höga förväntningar, har hört att den inte skulle vara så bra plus att den baseras på Åsa Larssons roman och den som jag läst av henne (inte Solstorm då utan en annan) var ganska "jobbig". Filmen var dock bra, faktiskt! Lite deckare över den, man funderade mycket och försökte hitta mördaren hehe...

Ikväl blir det Kockduellen och sen kanske början av Wallander, sen måste jag ju sova eftersom jag ska upp tidigt. Spännande att se om det blir några paket sen imorgon.. hihi.. Fast jag vet att Kent slog in lite presenter innan idag, han låste in sig med presentpapper, sax och tejp i sovrummet så :)

Nu ska jag vara lite mer social, eller kanske duscha...
Ha en bra kväll!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback