Göteborg!

Nu är vi hemkomna (sen några timmar tillbaka) från en härlig men kort helg i Göteborg. Vi flummade på tåget på vägen dit, jag fick pluggat en hel del med förstås men vi roade oss samtidigt. Och fick kexchoklad av våra grannar - snällt :) Sen i stan checkade vi in på hotellet, Scandic Europa (älska studentrabatt!) med en gång, perfekt att kunna lämna in bagaget med en gång. Sen ut på stan för shopping! Slutade med lite lagom ångest över att mina pengar rinner iväg men samtidigt väldigt lycklig över allt jag hittat. Har inte hunnit ta några bilder men blev en svart linnekjol på H&M, ett svart och ett vitt linne (sånt vanligt, enkelt) på H&M och ett par röda capribyxor på H&M. Sen på Stadium hittade jag ett par militärgröna capribyxor och på Cubus ett par blå/vitrutiga capribyxor. De sista två paren var dessutom i storlek 36 (ja, jag höll på att svimma av förvåning...) Har aldrig fått på mig det innan. Lite coolt.

På kvällen åt vi helt underbart, fantastiskt god middag på Jensens Böfhus. Vi valde BBQ-menyn, som bestod av snackkorg till förrätt (grymt gott med goda såser till), grillad fläskfilé med smörstekt potatis och grillade grönsaker till samt pepparsås (som jag valde, egentligen favoritsåsen) och efter det valfri dessert. Jag valde apelsinsorbet med chokladmousse (mums!) och Kent mandelkakan med mjukglass. Sedan rullade vi därifrån (typ) till Rondo och Lena & Orup som var målet med hela resan! Vi var lätt de yngsta på stället men det gjorde inget. Showen var bra, bäst i början men det mesta kändes lite "krystat", typ väl inövat, och var inte så bra tempo på slutet. Sen är kanske inte Orup min favorit men Lena var grymt bra!

Imorse åt vi underbar hotellfrukost med massa bröd, pålägg, yoghurt, frukt, juice, ägg, kakor m.m. Såå gott! Sen satt vi i solen och väntade tills tåget skulle gå. Skönt :) Resan hem gick rätt så fort faktiskt och väl hemma värmde vi rester av laxpajen och la oss sen ute i solen och somnade. Typ. Blev drygt en timmes solning, sen pallade jag inte mer. Hehe. Gick in en stund och gav oss sen ut och sprang, ny rekordtid på rundan bakom huset. Förbättrar mig typ varje gång jag springer nu! Sen ikväll har vi ätit typ årets godaste grillat, jag rekommenderar verkligen Scans grillspjut, de är grymt goda (åt de förra sommaren med). Till det hade vi både köpt potatissallad och hemlagad, rabarberchutney, sallad och grillad färsk ananas. Mums!

Nu håller Kent på att trolla ihop lite kakor som han aldrig testat innan. Blåbärsbrownies. Ska bli spännande att smaka sen. Han säger att de är väldigt lätta att göra, men så är han ju lite proffs på kakor med!

Imorgon måste jag plugga så tyvärr kan jag inte jobba om vikarieförmedlingen ringer. Lite surt, men men. Har ju sagt att jobb inte får gå före studier så måste hålla på det ibland med. Imorgon ska det dessutom inte bli så fint väder som det har varit den senaste veckan så det passar väl bra att sitta inne och plugga då.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback