Måndag igen!

Igårkväll åt vi grymt god mat som vanligt. Jag hade använt en av mina älsklingscheckar vilken innebar att Kent skulle bjuda mig på middag och jag fick bestämma desserten. Det blev stekt kyckling med ananassås och ris till huvudrätt och små fruktpajer till efterrätt. Jag är såå imponerad över min pojkväns kokkonster :D

 

Receptet? Kolla in på receptakuten!

Idag har jag sovit ända till klockan 8. Det är världens sovmorgon för mig :) Jag ska vikariera i eftermiddag, på en pytteliten, idyllisk skola ute på landet. Där finns bara en klass på hela skolan! Jag har varit där en gång tidigare, men det var rätt länge sedan, så det ska bli kul! Jag jobbar 12-17.45.

Igår blev det en riktig långpromenad för oss, var ute i 1 h och 50 minuter så milen fixade vi lätt! Gick på ett nytt ställe, i naturreservatet Bokhultet. Bokskog bara 20 minuters gångväg hemifrån.... när jag bodde i Skåne fick man ta bilen i minst 20 minuter. Det är häftigt att ha så nära itll skogen tycker jag. Denna skog låg precis vid en stor sjö och det var fantastiskt vackert där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback