Matblogg

Jag funderar på att starta en matblogg. Jag älskar ju mat, både att äta och att laga. Det händer ju titt som tätt att jag lägger upp recept och matbilder här med, men kanske skulle jag skaffa mig en blogg enbart för mat? Om ni anade hur många recept jag har att dela med mig av... Kanske. Brukar ju äta väldigt god mat i alla fall, och varierat, så skulle vara kul.

Får fundera på det. Ikväll blir det "Mammas köttfärslimpa" till middag. Jag vet inte om det bara är jag, men när jag tänker köttfärslimpa så får jag upp en bild av den där tråkiga, torra saken man fick i skolan men denna är något helt annat! Väldigt saftig och god :) Har ingen bild än, men receptet kommer här:

Mammas köttfärslimpa
3-4 port
200-250 g köttfärs
1 potatis
1 äpple
1 gul lök
1 morot
1 msk ketchup
1 ägg
senap
ströbröd

Riv alla grönsaker. Blanda dem med den råa köttfärsen. Blanda i ägg och ketchup. Forma till en limpa i en smord, ugnssäker form. Bred senap och strö ströbröd över. Grädda i ugnen ca 30 minuter, 225 grader (tror jag). Servera med kokt potatis, brun sås (vi kör med pulver...) och blandad sallad.

Så, dags att börja riva grönsaker....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback