Solbränna

Så, då har jag då till slut bränt mig för första gången denna sommar. Egentligen känns det sjukt att kalla det sommar första veckan i maj, men nåväl. Jag har jobbat hela dagen och varit ute i stort sett hela tiden. Först spelat brännboll med två grupper och sen varit ute som rastvakt på lunchen och sen på fritids. Solen tar på en.

Imorgon ska jag ocskå jobba på samma skola, och vara ute en hel del, men då ska jag förbereda mig med solskyddsfaktor 15 eller nåt.. haha! Har lite för ljus hy ibland. Idag hade jag inte så mycket tid på mig att tänka; vaknade av att vikarieförmedlingen ringde 07.33 och sen sprang jag till bussen 07.55. Däremellan fick jag på mig kläder, i mig smörgås, kolla vägbeskrivning på datorn, borsta tänder, kasta på mig linserna och lite mascara samt byta om en gång eftersom jag ändrade mitt klädval och sen rusa ut för att upptäcka att jag glömt mobilen så att jag fick rusa in igen och phhu! Jag hann iaf med bussen, som dessutom var sen, och i tid till jobbet :)

Ikväll har vi grillat (ovanligt...) fläskkotletter i vitlöksmarinad med hemmagjord potatissallad till, rabarberchutney och sallad. Till efterrätt grillade vi färsk ananas och avnjöt den med vaniljglass samt willys triple chocolateglass (grymt god!).

Nu ska vi snart ut och gå en promenad och sen blir det tidigt i säng. Imorgon är det PBL-arbete som gäller och därefter jobb. Sen på fredag ska jag troligen se till att plugga en hel del, men har ju också tågresan på lördag och söndag att plugga på. Fast känns en aning tråkigt att åka tåg mitt i högsommarvärmen. Men men... Jag ska ju i alla fall få se Lena & Orup, och käka middag på Jensens Böfhus och bo på hotell - och det bästa av allt: bli bjuden på alltihop :D

Ha en bra kväll!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback