Hemkommen!

Nu är vi hemkomna från en underbar helg i Stockholm! Fredagen bjöd först på shopping, jag hittade en tröja i SALT, den första butiken vi gick in i! Helt otroligt för att vara jag... Gick en runda på Drottninggatan och det blev ett snyggt linne till kvällen med. På kvällen åt vi fantastiskt god middag på Jensens Böfhus (ja, vi äter alltid där, men denna gången var det pga att vi hade rabatt där faktiskt...) och jag upptäckte att desserten Queen's Delight är deras godaste! Stor, frasig våffla med mjukglass, chokladsås, jordgubbssylt och krossade hasselnötter... Mums! På kvällen såg vi "The Producers: Det våras för Hitler" på Chinateatern med Cleas Malmberg, Magnus Härenstam, Christine Meltzer m.fl. Det blev många glada skratt kan jag säga! Jättekul!

Både lördagen och söndagen började sedan med supermumsig hotellfrukost med ananas på menyn :D Jag som alltid vill ha ananas till frukost på hotell! Hehe... I övrigt tillbringades också lördagen på stan... shopping, shopping, shopping... Först hittade vi ingenting och var nog rätt trötta båda två, men efter lunch hittade Kent både en vinterjacka och ett par skor inom loppet av 20 minuter! Plötsligt kände jag mig också mer taggad, men "det enda" jag fick med mig hem var lite nya strumpor och en svart väst :) På kvällen åt vi på en pub i Gamla Stan, gick en runda runt Slottet och sen avslutade vi kvällen med godis hemma på hotellrummet.

Idag har vi varit på Cosmonova och sett "Kollisioner i Kosmos" som var kul. Det är häftigt på Cosmonova, känns som att man svävar, är upp och ner m.m.... Efter det blev det lite mer shopping, närmare bestämt en jacka, en kjol och en ny mascara.

Till slut satt vi på tåget hem mot Växjö igen. I första klass, för första gången :) Stora säten är skönt så klart, liksom gratis tidningar och frukt, men jag vet inte. Om man betalar "riktigt" pris för det är det knappast värt det. Vi åkte ju för 149 kr :) Vilket vi nog dessutom får tillbaka eftersom vi blev mer än en timma försenade hem sen. Fick vänta drygt en timme i Alvesta eftersom det senare tåget som vi skulle ta också blev försenat. Mötte Mia på perrongen, kan knappt komma ihåg när jag träffade henne sist! Lustigt :)

Nu är vi iaf hemma och snart är det sängen som gäller för att imorgon åka iväg till praktiken igen!
Hoppas ni haft en bra helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback