Den vackra hösten

Alla andra (dvs Gisela och Zandra...) lägger ju upp vackra höstbilder så då vill inte jag vara sämre... Här kommer en bild från en av våra promenadslingor här hemma. På just denna stigen har löven på marken en så underbart fin färg! Älskar att gå här.

Denna helgen har gått fort som alltid. Igår skulle jag och Zandra se Mamma Mia; Sing-a-long versionen. Tyvärr visade det sig att skyltarna utanför bion var felaktiga och den gick inte på helgerna. Grrr. Vi blev sura och bestämde oss för att om vi skulle se på film så skulle vi, så efter att ha inhandlat Rosa Bandet-bakelser till mig och Kent på Hennings konditori (och där fått varsitt stort bröd gratis för att de strax skulle stänga...) begav vi oss mot Hemmakväll. Där valde vi till slut tre filmer som vi hyrde med oss hem, och på köpet fick vi visst en påse ostbågar. Helt plötsligt kändes allt så mycket bättre! Gratis bröd och gratis ostbågar - kan man ha det bättre? Blev en hel eftermiddag/kväll framför teven med filmer, dansbandskampen och bakelser. Nice!

Idag har vi handlat, dansat (tränat här hemma) och sett den sista filmen vi hyrde. Typ så, inte särskilt mycket mer. Har varit en skön och lugn dag, även om jag hatar att ställa om klockan! Usch.. det blir ju så mörkt på kvällarna. Men kommer nog vara skönt imorgon bitti i alla fall. Det blir ju aningen enklare att ta sig upp ur sängen när det inte är så mörkt. Nåväl, imorgon är det dags för VFU igen och en hel veckas (nåja fyra dagar iaf - sen Stockholm!) höstlov med barnen på fritids! Så häär glad är jag för det (faktiskt inte ironiskt!)

O just det... vi köpte biljetter till genrepet i Globen inför melodifestivalfinalen. Det är ju inte riktigt samma sak, men nästan :) Ska bli coolt att se Globen från insidan på riktigt och vara där och känna stämningen! Nu på fredag blir det Chinateatern och "Det våras för Hitler..." med Christine Meltzer, Magnus Härenstam m.fl.

Kommentarer
Postat av: gila

Tack :) Jag tycker färgerna på hösten är de vackraste, så man får passa på innan allt blir slask och trist. Du fick ju fina bilder med :) Har haft en helt OK helg med mestadels plugg, så kunde haft roligare men sånt är livet! Imorgon blir det pedikyr och lite malmöbesök så de blir kul! Hälsa Globen från mig! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback