En riktig höstdag!

Idag har vi verkligen njutit av hösten! På eftermiddagen idag bestämde vi oss för att åka ut till Fyllerydsskogen och gå den långa motionsslingan där. 11,3 km mäter den och trots att vi inte tänkt ta ut oss alltför mycket gick vi rundan på 1 h 40 minuter! Bra tid, förra gången tog det 10 minuter längre :) Därute i skogen passade vi också på att fika med mumsig picknick - hade med oss varm choklad, banan-och chokladbullar samt muffins. Underbart gott och mysigt!

Zandra passade på att messa mig när vi var ute och undrade om jag ville gå en runda sen. Jag hade ju inte hjärta att säga nej så det blev ytterligare en 40-45 minuters promenad när jag kom hem. Väl tillbaka i lägenheten var det dags att maxa armhävningarna. 42 stycken i streck blev det idag, men hade klarat fel om jag inte halkat av mattan. Det lät skumt men ja, mina ben gles (för hala byxor) så ramlade ihop. 42 st är inte dåligt i alla fall! Två veckor kvar till 100 nu...

Imorgon kör VFU:n igång så då blir det fullt upp i sex veckor framöver. Ska bli himla kul att träffa alla barn och lärare igen, och att sätta igång med vårt temaarbete :)

Tyvärr glömde vi ta med kameran till skogen så har inga mysiga bilder därifrån att bjuda på men istället kommer en bild från en höstpromenad nere vid Trummen.


Ha en härlig söndagkväll, och glöm som vanligt inte att kolla in receptakuten där jag idag bjuder på nya recept på thaigryta, coleslaw och mumsiga cookies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback