Underbar helg!

Detta har varit en underbar helg! Först klassfest i fredags som va jätteskoj, sen igår hade vi en helt skön mysdag. Var inne i stan på förmiddagen och jag lämnade in min nya mobil igen (hämtade ut den i fredags men den funkade inte...). Sen hem och åt jättegod ärtsoppa och pannkakor till efterrätt. På eftermiddagen gick vi en lång, riktigt rask promenad och på kvällen åt vi grymt god mat! Älgstek med kokt potatis, brun sås (typ), syltlök, pressgurka och sallad. Så underbart gott, jag har aldrig gjort godare sås och jag är grymt nöjd över att ha lärt mig göra egen pressgurka (som är superenkelt!). Sen blev det tv-kväll för hela slanten med goda bountykulor, äppelkaka med vaniljsås och popcorn :D

Idag började vi dagen med söndagsfrukost; rostat bröd, vaniljyoghurt med flädersmak och varm/kall oboy. Mums! Därefter åkte vi till simhallen tillsammans med Zandra :) Jag simmade 80 längder på 51 minuter, så riktigt bra tid. Sen njöt vi i bubbelpoolen och avslutade med att simma ut en stund och sedan runt, runt, runt i strömmen i äventyrsbadet haha. Härligt! Hamnade på Max för att käka en riktigt nyttig lunch (inte....) och sen hem och haft en riktig bokdag i soffan. Har börjat på en ny bok som heter "Dödens kemi" av Simon Beckett och den är såå spännande! Har varit det från första sidan och det är knappt jag kan lägga den ifrån mig :) Såna böcker älskar jag!

Mmmm... mumsig äppelkaka!

Nu blir det nog att gosa ner sig i soffan igen och fortsätta på boken :) Sen ikväll blir det kanske lite tv-tittande (brukar bli så) och något gott att mumsa på! Troligen vaniljyoghurt med flädersmak och varma hallon. Riktigt gott!

Ha en mysig söndagskväll!


Kommentarer
Postat av: gila

Vi dammsuger en gång i veckan, städade ju förr i jobbet. Då dammsög jag ca 6 timmar om dan i genomsnitt så jag avskyr det nu. Blir högst en gång i veckan. Ville bara veta så vi inte är jätteknasiga :P Men nu när vi får kisse blir det väl oftare med hår o så :)

Postat av: Alexandra D

Mmmm, pressgurka :) Recept på Receptakuten eller?

2008-10-05 @ 22:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback