Grillhelg!

I helgen har vi kört på grillat två kvällar i rad. Gott & härligt! Invigde möblerna på balkongen i fredags med att grilla tillsammans med Zandra och Camilla. Kvällen bjöd på mycket vin, många skratt och en hel del sneglingar in mot grannen... Därför var vi såklart tvungna att grilla även i lördags. Denna kväll slutade med att hela kvällen spenderades inne hos grannen och hans kompisar efter att vi dragit lappar om vad vi skulle göra (och Zandra skrivit alternativet gå in till grannen). Lite oväntat att vi blev kvar där till halv tolv, men riktigt trevligt hade vi!

Härligt väder och mums med grillat!

Nu är det ny vecka, tentavecka dessutom, och jag har redan tillbringat nån timme pluggandes. Har skickat in ett par uppgifter nu på morgonen, skönt att ha det gjort. Så nu kan jag koncentrera mig på nästa bok samt på tentan. Tentan känns dock inte alltför svår, handlar om naturvetenskapliga begrepp och egentligen är det "bara" repetition sen högstadiet/gymnasiet. Kent förhörde mig lite igår och det gick rätt bra så.

Annars dras jag med min eviga förkylning, ont i halsen, som aldrig vill ge med sig. Nu har jag kapitulerat och vilat mig från all träning sen i tisdags men inte verkar det hjälpa. Snarare blir jag bara irriterad för att jag halkar efter i mitt löpträningsprogram. Men får gå promenader så länge i alla fall så jag inte förtvinar helt. Är ju så vackert väder med så skönt att gå ut lite.

Camilla tog en riktigt fin bild på mig och Kent i fredags :)

O just det, BigComedy i torsdags va grymt kul! Skrattade konstant... :) Bäst var David Batra, men de andra kom inte långt efter. Om det finns några biljetter kvar någonstans rekommenderar jag er att gå på det! Igår bokade vi biljetter till Svensson, Svensson i Kalmar i sommar. Så det blir nästa evenemang att se fram emot!

Kommentarer
Postat av: gila

Hallå! Ja de har du nog rätt i.. med träningen, blir kanske lite styrka då eller bara promenad. Jga vill ju egentligen inte bygga muskler och bli större utan blir mindre. Men jo man kan ju köra på lätt styrka, bara kroppen får röra sig lite.

Med maten så har jag aldrig ätit frukost förr så detta är lite framsteg för min del, något är bättre än inget för när jag är själv hemma äter jag sällan frukost. Och jag skulle dessutom träna så nära inpå så ville inte äta för mycket, då mår jag illa sen. Så satsar på lite "större" lunch istället.

Gud jag skulle vilja ha ett matschema som man vet fungerar i en vecka, för att se om det hade gått plus att jag hade fått vara lite mer disciplinerad... Du vill inte hjälpa?? :)

Kram och ha en bra måndag!!

2009-04-20 @ 10:04:17
Postat av: Camilla

Tack för den trevliga helgen. Det va riktigt kul. Hoppas du blir frisk från förkylningen snart. Kram

Postat av: Anonym

Men styrketräning ökar vikten? Ja simma kanske man skulle börjat med oftare.. faktiskt.. ska diskutera med Nicklas och se om jag kan få honom med mig :) Vi gjorde matlistor förr men de kanske man skulle börjat emd igen? :) Hmm... tack iaf för förslagen!! Jag vill ju mest gå enr i vikt men de verkar vara så svårt...

Kram

2009-04-20 @ 12:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback