Muffins-bakar-dag

Idag har jag, förutom pluggat en massa, bakat muffins! Först blev det matiga ost-och skinkmuffins att äta som mellanmål och sen tigrerade chokladmuffins som vi ska smaka ikväll. Recepten finns såklart på receptbloggen. Denna effektiva dag har jag dessutom varit ute och sprungit samt dammsugat. Inte dåligt va!? Hehe.. Imorgon bitti blir det gymmet och sen skola från 11-17. Knäpp tid, men men... Får ta med mig nån mellanmålsmuffins till skolan då.

De supersnygga formarna fick jag från Madde, Johanna och Hanna i födelsedagspresent. En hel korg med spännande saker fick jag :)

Just det, helgen i Malmö har jag ju inte berättat om än. Den var jättebra, som alltid. Mamma överraskade med tre rätters middag i fredags kväll och det var supergott - särskilt varmrätten som jag själv funderat på att göra snart! I lördags lunchade vi med mamma och Erik på Jensens (var annars?) och sen blev det lite shopping på stan, bla. en blå klänning och lite presenter. På kvällen åt vi supergod fondue på Elysée med pappa och kollade in hans lägenhet. Därefter var det förfest hos Jens o SOfia, sen hos Jerker o till slut hamnade vi på Étage som överraskade positivt genom att spela skitbra musik! Kvällen där blev dock inte så lång då vi inte kom dit förrän kvart i två.. Men kul hade vi! I söndags däremot hade jag jätteont i halsen och med bara fyra timmars sömn var det ingen höjdardag. Blev dock en lila top på New Yorker (inne på Entré) och lite smått o gott på IKEA.

Puh, det var allt det! Hehe... Nu ska jag snart sätta igång med kvällsmaten. Det blir chilifisk med cashewnötter. Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback