Pas bien!

Jag är helt okoncentrerad. Det känns som att jag borde plugga till tentan, som alla andra människor gör, men liksom den är på typ 1 poäng så hur mkt energi behöver man lägga på den? Jag tycker att jag kan allt redan, men då gör jag väl antagligen inte det. Den handlar om naturvetenskapliga begrepp, men jag har utgått från att det är rätt så grundläggande och inte alltför djupgående man ska kunna allting. Hoppas verkligen det är så med, så att jag inte misslyckas bara för att jag tar för lätt på alltihop.

Det känns iaf som att jag prioriterar föreläsningar framför tentaplugg denna veckan, vilket inte särskilt många verkar göra. Men det är väl deras problem, dock missar de en hel del... I eftermiddag har vi vår sista praktiska övning - i materia - och sen imorgon är jag ledig (ska plugga då är det tänkt), och på fredag är tentan som sagt.
 
Men, behöver motivation NU! När jag väl har det så pluggar jag hur bra som helst men nu går det kasst. Usch. Kanske ska sluta försöka låtsasplugga mer om de naturvetenskapliga begreppen och fortsätta läsa miljödidaktik eller nåt annat spännande istället. Här gör jag nog inte så stor nytta i alla fall, kan inte tänka mig någon som njuter av att läsa om mina pluggproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback