Begravning

Slumra Moder, slut är striden
Du har funnit frid och ro.
Hos Din Gud i himlafriden
Får Du nu för evigt bo.

På fredag är det begravning. Jag grämer mig så inför den. Är helt rädd. Rädd för att den innebär ett sånt definitivt avslut . Det är som att jag då måste förstå att mamma inte finns mer. Jag vet det egentligen nu, men det går på något sätt ändå inte in. Men på fredag, på begravningen, då blir det så definitivt.

Imorgon ska jag åka ner till pappa på förmiddagen. Erik kommer nog också dit. Känns bra att träffas lite "bara vi" med. Sen kommer Kent ner på kvällen när han slutat jobba. Kommer bli jobbiga dagar imorgon och på fredag. Usch. Jag önskar så mycket att jag slapp, att det aldrig hade hänt. Att mamma hade kunnat få bra hjälp så att hon inte känt sig tvungen att göra så...

Nu blir jag i alla fall borta ett tag, vet inte riktigt när jag åker tillbaka till Växjö. Är ju massa jobbigt som ska ordnas med efter begravningen, och fast det är jobbigt vill man ha så mycket som möjligt gjort innan skolan börjar.

Kommentarer
Postat av: gila

Jag tänker på er... Fruktansvärt hemskt allting. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback