Vardag

Nu är det tillbaka till vardagen igen. Idag börjar skolan, ska bli spännande att se hur denna termin blir. Lite av det vi ska läsa nu har jag nog redan läst om i Malmö för några år sedan, men matematikdelen är helt ny. Ska bli rätt skönt att komma igång nu, att allt blir "som vanligt" igen.

Samtidigt känns det så konstigt att allt blir som vanligt. Det går så snabbt. Låter så grymt att säga att man vänjer sig, och vänjer sig är kanske inte helt rätt ord heller. För fortfarande väntar jag på att telefonen ska ringa, och varje gång telefonen ringer påminns jag om att det inte är mamma som ringer mig. Det känns tungt. De gånger jag åkt tåg nu i veckan har det varit så hemskt att stå och vänta på perrongen när tåget rullat in. Tankarna virvlar iväg. Bilderna som jag inte vill se dyker upp i huvudet.

Men men, livet går vidare. Jag ska strax ner och ta hand om tvätten, sen är det skola först 10-12, lunch med Zandra på stenladan och sen skola igen i eftermiddag. Ett löppass ska jag nog klämma in efter det med. Måste börja bli lite nyttig igen, och träna ordentligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback