Mammas födelsedag

Äntligen en kväll hemma i Växjö igen. Skönt. Få sova i sin egen säng, sitta vid sin egen dator... Visserligen är vi bara hemma några timmar; packar upp, tvättar, packar och sover för att sen imorgon bitti ge oss iväg till Sälen. Men i alla fall.

Det har varit en mysig jul. Faktiskt. Antar att det blev lättare än jag trott pga att det ändå blivit så konstigt. Pappa flyttat och allt sånt. Jag fick massa fina julklappar; chokladfondueset, Trivial Pursuit, massa produkter från Body Shop, böcker, spikmatta och spikkudde, pengar, duk, badlakan m.m. Äntligen fick jag ge min julklapp till resten av familjen med; vi ska se Joe Labero i Älmhult den 2 maj med platser på första raden. Ska bli såå kul!

Dagarna efter julafton har vi besökt min mammas faster, farmor o farfar och idag var vi hos min moster och hennes familj. Mormor var där också. Mycket resande med andra ord... Innan jul var vi ju dessutom flera dagar hos Kents föräldrar. Såå fint med massor av snö var där! Vi åkte snowracer, var ute i skogen, åkte till Timmernabben m.m. Som kallast stod det -24 grader på termometern.. Brrr! Har tagit typ 200 bilder på snön däruppe, så efter nyår kommer det säkert upp några stycken här.

Bild från i höstas...


Idag är det mammas födelsedag. Har inte känts så mycket ändå. Känns inte som att jag haft tid till det. Låter nog konstigt men ja. Gravstenen är på plats nu, den blev jättefin. Svart med vit text och en duva som sitter uppe på stenen på höger sida. Tyvärr var det nog lite fel tid att placera ut den för jorden har sjunkit massor så den står snett. Men Erik ska ringa imorgon så får de fixa det. Tände ljus och satte ut tulpaner där idag i alla fall. Och har tänt ett ljus för mamma
här.

Jag hoppas att ni har haft en riktigt mysig jul och vill passa på att önska er alla ett Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Johan M

Gott nytt år till er med.

Här i Sälen är det gott om snö, om än lite kallt.

Har ni lust får ni gärna höra av er så kan vi åka lite skidor eller nåt.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback