This is it

Luciafirandet i söndags var fint. Jag stod så jag såg hela luciatåget, inte dåligt för att vara i Växjö domkyrka där det finns stora pelare överallt... En tjej sjöng "Koppången" så väldigt vackert. Tårarna rann, jag blev alldeles varm och bara skakade. Som på begravningen. Men det gick över sen. Jag visste att den skulle komma (såg luciamorgon på tv och det var ju också från Växjö), men trodde inte jag skulle reagera som jag gjorde. Efteråt var vi ute och åt god middag och sen blev det glöggkväll med lite sällskapsspel hemma hos oss. Trevligt!

Till glöggkvällen åt vi den här underbart goda
apelsin- och pepparkakscheesecaken:


Nu har vintern kommit hit och det är dels lite, lite snö ute (som förhoppningsvis ska fyllas på idag) och dels minusgrader. Kanske är det det som har påverkat mitt knä, för nu har jag så väldigt ont i högerknät. Gå i trappor är typ en omöjlighet, liksom "snabba" vändningar och att böja benen. Känns sådär... Ska försöka ta mig till gymmet och hämta ut min julklapp ikväll iaf, även om det inte blir någon träning.

Idag ska vi få ut våra hemtentor. Blir spännande att se hur det har gått.. hmm.. Sen blir det föreläsning kring barnlitteratur. Intressant! Kollade in litteraturlistan till den kurs jag ska läsa till våren igår, och flera av böckerna har jag eller Kent redan. Han hade fått massa "matteböcker" på jobbet, och flera av dem ska vi ha som kurslitteratur. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback