Gott Nytt År!

Hej på er!
Nu var det länge sen jag uppdaterade men jag har haft fullt upp alla dagar med att träffa vänner och ha julledigt i Malmö och sedan planera och givetvis genomföra nyårsfirande här hemma i Växjö. Nyårsafton blev helt underbar med jättegod
trerätters middag. Till förrätt åt vi räksmörgås och till varmrätt blev det fransk potatisgratänd med ädelostgratinerad ryggbiff samt varm tomat och mumsig sallad. Efterrätten var chokladfondue med massa goda frukter. Tyvärr sprack fondueskålen, men vi kunde i alla fall äta fonduen på nyårsafton... På natten festade vi loss på Grace och jag hade såå roligt där! Dansade som galningar hela natten lång :D Eller i alla fall tills de stängde klockan två!


Igår på nyårsdagen vaknade jag inte bakfull(!), trots alla nya goda drinkar jag testade att blanda ihop kvällen före. Istället blev det en helt okej dag som inleddes med massa disk... sen en underbar promenad i det vackra kalla vädret (vi var inte de enda som fått den idén igår kan man säga...). På kvällen slappade vi framför teven mest.

Efter att vi både under vår promenad på nyårsafton och igår insett att isen på sjöarna håller för skridskoåkning var jag idag tvungen att inhandla ett par skridskor. Jag har ju fått pengar till det i julklapp av mina föräldrar med så. Det var vääldigt mycket folk som köpte skridskor idag (ganska välförståeligt dock) och jag spenderade säkert en timme inne på Stadium innan jag lyckats hitta ett par. Det blev ett par Point Zero Performande. De ser inte ut som vanliga skridskor utan mer som inlines, men de är riktigt sköna! Vi var såklart tvungna att testa dem, och isarna, idag så det blev en tur på Trummen i eftermiddag. Så underbart! Jag kan knappt komma ihåg sist jag åkte skridskor på en frusen sjö.... Underbart! I helgen blir det kanske, om min hals tillåter, att vi åker upp till Kents föräldrar och ger oss ut på nån sjö där och passar på att vinterfiska lite och så med. Och såklart ska en termos med varm choklad med då! Vi skippade den idag, men sjön här ligger ju bara några minuter hemifrån...

Härligt klar och vacker is på Trummen!

Ikväll ska vi bara ta det lugnt. Troligen blir det På spåret eller Sing-a-long och därefter Dodgeball på teven. Låter som om vi är gamla pensionärer som kollar på På spåret men det är Kents önskan och inte min ;) Hihi... Nu blir det snart middag i alla fall! Kyckling och potatisgratäng (sen är den slut..... resterna sen nyår).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback