Nystart

Nu har den nya kursen kört igång med kursintro och basgruppsträff igår. Verkar bli en bra grupp, tror det blir en kul och intressant kurs. Idag har vi två föreläsningar (typ 1 år sen sist jag var på en "riktig" föreläsning!) som handlar om specialpedagogik och att platsa i en skola för alla.

Igår skulle jag  lämna studieförsäkran hos csn, men vad upptäcker jag då? Jo, jag har ju inte ansökt om csn inför vårterminen. Suck. Så fick ansöka igår, och lär väl ta ett tag då innan jag får nåt. Men man kan alltid hoppas att de jobbar snabbt, så att jag kan få mina pengar åtminstone nästa vecka.

Har inte så mycket mer att berätta. Life goes on. Nu på morgonen regnade det först, sen snöblandat och nu ligger det ett vitt täcke av snö på marken efter att det vräkt ner snö en stund. Verkar dock ha avtagit nu, vilket är skönt då det är jobbigt med glasögon i regn eller snö. Hade tagit på mig linserna idag, men upptäckte att ena ögat var alldeles rött när jag skulle sminka mig så vågade inte behålla dem på.

Nu ska jag snart gå till skolan. Kanske hinner läsa några sidor innan. Eller inte. Vi får se :)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback