Rösta!

Idag är det val till Europaparlamentet och jag hoppas att just Du använder din demokratiska rättighet att gå och rösta för att påverka framtidens Europa!

Så, det lät ju inte taget som från en reklam nånstans men men, jag tycker att det är viktigt att man röstar. Det är en demokratisk rättighet och möjlighet vi har att påverka vad som händer i vår närhet, och eftersom Europaparlamentet ges alltmer makt och deras beslut påverkar oss än mer, är det jätteviktigt att delta i detta val liksom i de "vanliga" valen här i Sverige.

Igår hade jag och Zandra nästan en heldag för oss själv. I alla fall från klockan 14. Började med gymmet, bastade pyttelite, sen iväg till Willys och köpte massa gott... På kvällen blev det bakpotatis och lövbiff med vitlökssmör *mums* och sen vräkte vi i oss godis tills vi mådde illa framför fotbollsmatchen. Matchen i sig gick ju inget vidare, trots alla Sveriges skott på mål. Märkligt.

Idag ska vi först iväg och rösta om en liten stund, sen åka till Kenths föräldrar över dagen och ikväll blir det fika och kortspelande framför valvakan hemma hos Zandra.

Btw köpte jag massa fina saker i Ullared som vanligt. Bland annat två söta sommarklänningar och inte mindre än fyra (!) behåar. Behövdes, kan jag säga... Dessutom massa annat, dvs shampoo, balsam, strumpor, ljus, matvaror etc. Smått o gott! Till Kenth köpte jag Kvarteret Skatan-boxen så nu har vi massa roligt att kolla på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback