Semester!

Min dator har blivit knäpp med att skriva här på bloggen. Istället för den vanliga markören dyker det hela tiden upp ett kryss som vill markera. Varför? Någon som vet? Nu lyckades jag iaf pyssla ihop ett inlägg, verkar det som.

Jag har semester nu! Heeelt underbart i detta väder. Imorgon beger vi oss mot Stockholm (med planer på att bada lite här och där på vägen, kanske...) för att på fredag spendera dagen på Gröna Lund och massa karuseller! Weee! På lördagen ska jag (eller vi??) ev. ut i skärgården och hälsa på lite cufare på CUF Summer Camp. Annars blir det nog Skansen eller bara bada... Vi ska sova hos Kents brorsa och de bor tydligen nära Mälaren så kanske blir nåt kvällsdopp på kvällarna med.

På söndag åker vi söderut igen, är det tänkt, och stannar då till hos Kents föräldrar och övernattar där. Sen på måndag ger vi oss ut och vandrar på ostkustleden. Ska gå 2-3 mil nånting första dagen, sen övernatta i en stuga på vägen och sen går vi knappt 2 mil dagen efter med. Finns lite sjöar och sånt på vägen med, nice :)

Därefter åker vi hem till Växjö en natt eller två, och på torsdag kväll ska jag iväg till sommarjobbet för att träffa de jag jobbar med och så, sen hämtar Kent upp mig där på kvällen och så åker vi till sommarstugan i Timmernabben. På fredag sen ska vi rida islandshästar! Finns ett ställe bara några kilometer från Timmernabben, så blir perfekt. Tretimmarsritt plus lunch blir det. Härligt. Det var 5 år sen sist jag red nu, så ska bli spännande... :P

Ikväll ska vi till Camilla och grilla lite. Lugnt och skönt, för att sen lägga oss tidigt och gå upp tidigt imorgon bitti. Har blivit lite sisådär med att lägga sig i tid på sista tiden. Men imorgon kan vi inte sova till nio, halv tio...

Midsommar var förresten mysig! Tyvärr va det dåligt väder, så vi kunde inte va ute så mycket, men fick i alla fall gått tipsrunda, grillat och dansat kring midsommarstången. Sen blev det en väldigt trevlig kväll med massa snack och lite lekar därinne :)


Jordgubbstårta som jag gjorde när vi firade Eriks födelsedag. Underbart gott!

Så, nu ska vi ge oss iväg. Har inte tillgång till internet nu på en vecka ungefär, men ha de så bra allihop! Njut av solen och semestern (om du har nån...).
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback