Den återkommande oron...


Jag ska åka ner igen nu i helgen. Det är då jag känner hur "oron"; tankarna, minnesbilderna och tårarna kommer igen. Det är inte lika mycket som förra gången, men ändå. Jag börjar se ett mönster. Men jag vill åka ner ändå, jag vill göra fint vid graven, hälsa på mormor o Bibbi och vara en stund på gården.

Jag lyssnar på låtarna om och om igen. Tröstevisan ingjuter hopp, medan Koppången framkallar bilder och känslor. Båda behövs och jag älskar dem. Jag lyssnar på andra låtar med; Himlen är oskyldigt blå m.fl.


Nu ska jag fixa maten i alla fall. Lagar dillkött för första gången men jag håller på och ändrar en massa i receptet så får se hur det blir. Kan tänka mig att såsen får en lite konstig färg då jag använt rödlök istället för gul lök (hade ingen gul lök hemma..). Men det återstår att se.

Om någon av er som läser vill veta mer om/har frågor kring det här med självmord så har "Efter tio" i Tv4 haft det som tema den här veckan. Gå in på tv4.se/eftertio så finns där olika klipp från veckan som gått där. Idag var det Robban från Takida som talade ut om sitt självmordsförsök.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jo, de ska bli skönt att ha en ledig helg. De är bra med pappa, han fick åka hem redan dagen efter och är i full gång redan. Fick mail av dem här om dagen och de valde att gå vidare med andra kandidater :(

2009-11-19 @ 18:18:05
Postat av: Emma

Jag brukar kolla på "Efter tio" om jag inte har något annan för mig. De tar upp många intressanta ämnen där. Båda spännande ock skrämmande och höra deras historier om självmord och själmordstankar. Hoppas du får ut någon utav det. Om inte annan finns de många länkar till sidor där du kan läsa mer om det. För vad jag förstår tar du inte avstånd ifrån det som handlar om självmord utan vill ta reda och veta mer om detta.

Kram...

2009-11-19 @ 18:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback