Efter helgen

Nu känns det bättre, efter helgen.

I lördags var vi på nya Ikea i Malmö. Helt sjukt stort, och hur mycket människor som helst var där. Blev lite ljus och smågrejer med hem bara. Därefter köpte vi kransar, blommor och lyktor till morfars och mammas gravar. Var jobbigt. En liten stund var vi sen ute på gården, pappa och Kent jagade lite (fick tre harar till...) och jag fixade lite därinne. Sen hälsade vi på mormor och därefter åkte vi till kyrkogården och tände ljusen och la ut kransarna och blommorna. Var så fint där, det brann redan flera ljus för mamma. Vi var i kyrkan sen på minnesgudstjänst, fint med jobbigt. Sen åkte vi till kyrkogården igen, ville dit när det var riktigt mörkt och se alla ljusen som brann. Så vackert, men sorgset.

I söndags jobbade vi ute på gården. Fort gick det och fint blev det.. Jag passade på att träffa Emely och Bertil en stund. Så skönt att sitta där och prata. Om allt, inget och om mamma. Det är inte många som tar upp det med mig eller vågar prata med mig om det som hänt. Därför var det så skönt att de gjorde det. Lustigt när man inte har träffats på typ sju år, att det känns som igår när man ses igen. Ska försöka hälsa på snart igen.

Jag åker nog ner nu i veckan, på onsdag tror jag. Ska isåfall fixa lite inne i huset plus att en del saker ska säljas och sådär, så någon måste va där. Ska försöka träffa lite vänner också, tänkte jag. På fredag är det tre månader sen, så kanske stannar jag tills dess. Får se. Den här veckan ska bli bättre än förra! Jag tror den blir det, det brukar gå upp och ner så nu borde det gå uppåt igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback