Lördag

Nu är jag hemma igen efter de senaste dagarnas besök i Skåne. Det har varit både roliga stunder och jobbiga stunder... Men övervägande roliga, träffat kompisar jag inte sett på länge och så :) Igår var jag dock och träffade chefsläkaren på sjukhuset. Det var inte så mycket ny information, men ändå jobbigt att läsa. Grät hela vägen till Erik sen när jag körde dit... Som jag skrivit innan, det bara kommer över en. Lex Maria-utredningen är igång, och vi ska lämna in våra synpunkter och så till den. Vill göra det jag kan för att förhindra att det drabbar andra i framtiden.

Igår var det tre månader sedan mamma dog. Jag tände ljus på kyrkogården och försökte göra lite fint där, kratta bort löv och så. Rosorna jag ställde i vasen där förra lördagen var fortfarande fina, helt otroligt. Gravstenen har inte kommit upp än, den ska komma i december har de sagt. Så det ser fortfarande ut som ovan, fast utan alla blommor. Gravstenen som syns på bilden är morfars. Kommer kännas konstigt att se mammas gravsten där, se hennes namn på den. Men skönt också på ett sätt.


Det kom en fråga om bilder på gården i mitt förra inlägg. Denna bild har min bror tagit, och retuscherat en aning. Sen finns annonsen med bilder och information bland annat
här. Det känns lite konstigt att sälja. Det blir tomt. Det är en vacker gård med så vackra omgivningar. Mitt barndomshem "försvinner".



I eftermiddag/kväll ska jag o kent på julmarknaden på Huseby. Ska bli mysigt, vandra runt bland tomtar och pepparkakor. Dricka glögg och lyssna på julmusik. Imorgon ska vi till pappa på gåsamiddag. En del av släkten på pappas sida kommer dit, så sällan jag träffar dem så det ska bli roligt. Sen ska pappa o Kent stycka upp sina harar. Ni skulle höra dem, bara jakt jakt jakt hela tiden :P

Kommentarer
Postat av: syster

Känner till det där jaktsnacket. Pappa är och min lillebror var jägare. Idag äter jag varken kött eller fågel, bara fisk och skaldjur, till pappas stora förtret ;)

2009-11-08 @ 21:14:20
Postat av: Madde

Japp, har bestämt mig... imorgon ska jag ta sprutan. Så får hoppas att man inte åker på massa biverkningar och blir sjuk!! Vad fin bilden på gården som Erik har tagit är. Måste kännas sjukt jobbigt att behöva sälja sitt barndomshem. Tänker på dig!

2009-11-09 @ 22:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback