Modig

Jag tog mod till mig i helgen och berättade något jag länge tänkt på för en person. Men det blev så fel. Och jag blir så arg och ledsen. Jag är ibland orolig för och funderar säkert för mycket runt den här personen, och så blir allt missuppfattat. Helt plötsligt ligger felet hos mig för att jag är överkänslig och tar saker och ting så hårt. Men så är det inte. Eller så är det så till en viss del, men då skulle personen själv ha fått vara med om det utifrån mitt perspektiv. Kanske lättare att förstå då. Allt blev helt fel bara. Men jag får väl försöka strunta i det och intala mig själv att sluta oroa mig.

Annars är det väl bra. Ska iväg på en rolig grej i eftermiddag. Spännande... Sen på kvällen blir det troligen soppbuffé och föreläsning med Mia Törnblom på universitetet. Har sett henne en gång förut och hon var helt fantastisk. I skolan har vi grupparbete (typ jämt...) och på måndag får vi ut en hemtenta som jag verkligen inte har en aning om vad den kommer att handla om. Ändå har jag läst allting, varit på alla föreläsningar och deltagit aktivt i seminarierna. Men det löser sig väl, tur det är en hemtenta då iaf och inte en salstenta!

Ska snart börja fixa mat. Blir supertidigt idag. Men ska vara i bibblan klockan 12 och innan dess både ha hunnit käka lunch och varit ute med Hasse. Bara att stressa på. Ska kanske försöka läsa några rader till först inför fredagens grupparbete där vi ska planera ett tema i matematik. Rätt så kul uppgift, ska utgå från ett valfritt tidningsurklipp och planera temat utifrån det.

"Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback