Vänner

Ni är så oerhört viktiga, jag hoppas ni vet och känner det. Har spenderat närmre två timmar pratandes med en vän på msn om allt som hänt. Så skönt. Visst grät jag lite på min sida av datorn, men det var inte jobbigt. Hon ställde frågor som fick mig att tänka och att prata/skriva. Att lita på att det var okej att göra det. Det behövs, ni behövs.

Till er som inte vet hur ni ska hantera det om någon i er närhet mister någon. Hör av er. Det är aldrig fel, jag lovar. Bara ett kort sms, ett mejl eller ett telefonsamtal om det känns rätt och du själv orkar. Bara orden "jag tänker på dig" betyder så mycket mer än man tror. Bland de sms jag fick den kvällen mamma dog var det de jag minst väntat mig som berörde mig mest. De andra var såklart också viktiga, men väntade. En kompis mamma smsade mig och det smset får mig än idag att börja gråta, men inte på ett "dumt" sätt utan mer för att jag blev rörd och "glad" att hon hörde av sig i den stunden. Förvänta er dock inget svar på sms och mejl ni skickar. Jag orkade inte svara på de jag fick, iaf inte de första dagarna, men var ändå väldigt tacksam för dem.

Imorgon ska jag åka ner igen. Har ett fullspäckat schema fram tills fredag. Ska äta lunch med Madde imorgon, sen på eftermiddagen ska jag till mormor. Sover hos Erik på kvällen. På torsdag ska vi till banken och ordna med en del grejer, sen hälsa på mammas faster. På eftermiddagen blir det "jobb" på gården. Ska hälsa på och sova hos Jens o Sofia på kvällen sen. Slutligen ska jag sen på fredag träffa chefsläkaren för psykiatrin och gå igenom journaler m.m. samt vad som sker med Lex Maria-anmälan. Har skrivit ett brev som ska bifogas anmälan också.

Bloggen blir lite tung med så mycket text och utan bilder, men vet inte vad jag ska lägga in för bilder. Har inga som passar till det jag skriver ändå. Så ni får klara er utan helt enkelt...


Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter som du har mycket att stå i...!? Du skriver att du är ofta på gården och grejar, ska den säljas? Jobbigt (känslomässigt) att ta tag hand om din mammas alla saker?

Kanske blir lättare när allt det praktiska är avklarat?

Ha det bra! Kram

2009-11-03 @ 18:41:05
Postat av: anna

Skickar en kram och läser dina inlägg.

Postat av: Johanna

Hello!

You're always on my mind - our angel!!!

Du kan ju lägga upp kort på vänner när du nämner dem;) Skulle kunna lägga upp privata foton på gård/gravsten m.m. också men det kanske känns fel?!?

Aja, har ju aldrig varit en bra följare av din blogg men jag tycker inte det är så viktigt med bilder i den!!

Kram hoppas Skåneresan går bra!!

2009-11-06 @ 20:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback