Nästa förlust...

Idag var det dags för Molle att lämna denna värld. Det känns tungt att också han försvinner, men eftersom han får gå alldeles ensam ute på gården och säkerligen vet vad som har hänt, och dessutom börjar bli lite till åren, är det oundvikligt. Han fick iaf stilla somna in...

I övrigt känns det trots allt lite bättre nu än i förra veckan. Jag är lugnare. I alla fall har det känts så igår och idag. Jag tänker på det hela tiden, men jag börjar tänka mer på "positiva saker", som härliga minnen och så. Något jag känner nu, och som är lite märkligt, är att det känns som att jag nu börjar lära känna min mamma mer. Morfar med för den delen. Man hittar foton. brev m.m. som berättar om deras liv. Andra människor har efter mammas bortgång berättat hur uppskattad och duktig hon var i kyrkomötet, arbetet med Lutherhjälpen m.m. Jag önskar att dessa människor sagt det till henne medan hon levde. Att hon hade känt det då. Jag hoppas att hon hör det nu, att hon känner det nu. Var hon än är någonstans...

Jag tände ett ljus för mamma idag. På
den här sidan kan man tända ett ljus för någon man saknar och tänker på. Det brinner i 48 timmar och man kan välja att skriva ett budskap till.

Nu måste jag plugga till tentan. Men jag känner mig lugn inför den. Efter tentan ska jag åka ner till gården igen. Den ska snart ut till försäljning och inför första visningen ska där vara städat och snyggt i både hus, stallar och övriga byggnader. En hel del att göra, med andra ord. Så det kommer bli en hel del resor framöver.

Kommentarer
Postat av: Zandra

"Tänker på dig" Har massa i skolan nu så jag verkar säkert rätt off. Men jag finns här.. Kramar om!

Postat av: anna

Vad hemskt :( det är verkligen en familjemedlem det med. Jag förlorade min hund för ett år sedan. Jag skaffade en ny ganska fort. De skänker så mycket glädje =)

2009-09-23 @ 19:36:44
URL: http://nollsuicid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback