Tröstevisan

Denna låt spelade vi som inledningsmusik på begravningen, då utan sång. Den är väldigt vacker, och lever för mig faktiskt upp till namnet. Den är på något sätt sorgsen men samtidigt lycklig och framåtsträvande. Cajsa-Stina sjunger dessutom så vackert...



Idag är det tentadags, om knappt en timme. Är orolig för att inte kunna koncentrera mig, fokusera mina tankar på det jag ska. Tentapluggandet har ju inte gått något vidare så... Men jag ska göra mitt bästa och när jag är färdig ska jag ta mig söderut direkt för att fixa på gården lite idag men mest imorgon.

Mamma, jag saknar dig så otroligt mycket... Läser de sms:en du skickat mig i somras och kan inte förstå hur du kunde må så dåligt. Jag vet att jag kanske borde radera dem, men jag kan inte. Fast de är så hemska. Fan. Jag önskar att jag och alla andra kunde gjort så mycket mer, men jag gjorde ju allt jag kunde. Jag försökte verkligen. Jag tänker på dig hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller tummarna för dig idag. Det är en seger att du överhuvudtaget orkar att ta dig till en tenta vännen.



Förstår att du saknar din mamma. Jag vet att du försökt och det vet hon med. Det är jag helt övertygad om.



Du finns i mina tankar.

Kramar

Postat av: gila

Vilken vacker låt.



Hoppas tentan gick okej för dig!

Och tack... kanske är dumt att säga såhär, men när det händer så hemska saker som det du går igenom, så är man själv dum som int euppskattar det man har mer. Jag har blivit jättenojig. Jag är alldelles för dålig på att berätta för alla jag tycker om, att jag tycker om dom... Måste bättra mig... :/

Kram

2009-09-27 @ 00:45:08
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Zandra

och där kom tårarna och tankarna kom tillbaka rint begravningen och allt.. De va så vacker medn samtidigt sorligt.. Hoppas tentan gick bra!

2009-09-27 @ 23:13:54
URL: http://mysigajag.blogg.se/
Postat av: Linnea

Visst är det en vacker låt, vi spelade också den på pappas begravning utan text. Det är snart 2år sen han hastigt och oväntat dog.



Kram

2009-11-06 @ 17:33:47
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback