8 månader

Idag är det åtta månader sen mamma gick bort. Åtta långa månader av sorg, saknad och smärta. Trots det känns det mycket lättare idag än igår. Ofta är det så. Jag tänker på de dagar, högtider, födelsedagar som kommer, men tanken inför de där speciella dagarna är betydligt värre än när de väl är inne. Kanske är det tur det, annars hade så många fler dagar varit oerhört tunga och jobbiga.


För ett år sen, lite drygt, var mamma i
tidningen med denna bild. Hon hade dragit igång en kampanj om hur vi slösar med vatten och fram till påsk avstod hon från att tvätta bilen i förmån för att skänka pengarna till Hela Världen. Hon var så engagerad och levnadsglad. Knappt två månader senare vände allt. Hur gick det till, och varför? Jag kommer aldrig att få veta men jag kommer alltid att önska att jag hade kunnat förhindra det...

Men som sagt, idag känns det ändå bättre. Jag har varit i skolan halva dagen och sen pluggat och provat att baka bröd i min nya bakmaskin som jag fick i födelsedagspresent. Strax kommer Zandra o Jörgen hit och provsmakar. Till kvällsmat åt jag vegetariska biffar, de som jag bjöd vegetarianerna på under min fest. De var riktigt goda, men sån mat får jag bara äta när jag är själv hemma för Kentan vill ju ha kött :P

Nu ska jag fixa i ordning lite och duka fram för lite fika. Imorgon blir det fullt upp, först banken (ett spännande och intressant möte), sen skola 13-16, en vända till gymmet och ev. romerska badet med Camilla o Zandra och efteråt ska Zandra med hem hit och ha en kväll bara vi två. Äta lite gott och så :)

Kommentarer
Postat av: Inger

Hej C!

Blir så glad över att jag får se din mamma och över att få veta mer om henne. Jag inser att det är en 'förlust för världen' att hon inte finns längre. Hennes engagemang bidrog till att göra världen bättre. Hennes anda (synonymer:1 moral, tänkesätt; sinnelag, mentalitet 2 avsikt, andemening; inspiration) kan leva vidare!

Kram

Inger

2010-05-09 @ 22:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback