Rapport från helgen

I helgen har vi haft det mycket trevligt! Den inleddes med tacokväll här i fredags. Testade lite fler av de produkterna jag fick i tacohuset jag vann på Charlotte Perrellis blogg; denna gång blev det guacamolekryddan, tacokryddan med oregano i samt såsena Hot passion & Habanero och Green chili tomatillo (nåt sånt...). Guacamolekryddan kommer jag garanterat att använda igen, den var supergod! Även tacokryddan med oregano gillade jag, samt den sista av såserna.

I lördags var det Rinkdansen som stod på tur. Under dagen laddade jag upp med träning på gymmet och lite bakning. Jag svängde ihop de läckra dammsugarna på bilden ovanför. Riktigt stolt! Årets band på Rinkdansen var Black Jack, och vi laddade som vanligt upp hemma hos Markus och Jossan med supergott grillat! Vid halv elva var vi inne i Alvesta och där var också Hanna! :) Vi dansade natten lång tills de stängde halv två. Därefter väntade vi på taxi i ungefär en timme, liiite drygt! Men men, till slut kom vi hem och fick sova i alla fall :)


Igår var en lugn dag, vi kom hem vid lunchtid. Sen gick vi en promenad i det vackra vädret, kollade på senaste Wallanderfilmen och på kvällen blev det säsongspremiär för utemöblerna på balkongen! Vi grillade entrecote och jag hade marinerat dem med rapsolja, hallonvinäger och oxfond. Blev kanongott, bland det godaste grillat jag har ätit! Tillsammans med klyftpotatis och rabarberchutney var det en perfekt avslutning på veckan!


Har kommit på att jag faktiskt varit ute och festat tre lördagar inom loppet av en månad. När hände det senast? Måste vara evigheter sen.. haha.. Kul har jag haft i alla fall! Ikväll kommer Erik (lillbrorsan) hit och ska sova över tills på onsdag. Blir trevligt att träffas lite :P


Hemma hos Markus o Jossan, vackert vid sjön!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul du också gillade dom :) Den mörkblåa var superfin. Jag var sugen på den gröna och svarta också.. Men någon måtta får det ju vara.. :) du vad kryddar du dina klyftpotatis med? Jag gör det jätteofta och lite smaktips vore inte fel för att göra det lite annorlunda.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback