Årsdagen

Årsdagen närmar sig med stormsteg. I övermorgon är det den 6 augusti. Kan inte förstå att tiden går så fort. Hur har jag överlevt det här året? Hur orkar man, hur tar man sig vidare? Men man gör det. Det blir lättare för varje dag. Men vid "speciella" tillfällen, och även vid andra dagar då man överrumplas av sorgen, är det svårare. Som nu. Ett helt år. Jag minns den dagen, den kommer alltid att ha etsat sig fast i mitt minne. Torsdagen den 6 augusti 2009. Halv 11 på förmiddagen. Jag fick veta det vid halv fem tror jag. Mamma hade ringt på förmiddagen, halv 9. Mobilen var på ljudlös ute i personalrummet. Jag kommer aldrig få veta vad hon tänkte säga mig...

Darin är ingen idol för mig, inte överhuvudtaget. Men hans låt i melodifestivalen kan på något sätt förklara de känslor jag slåss med inombords. Lyssna gärna på texten. You're out of my life.



Imorgon åker vi ner till Skåne. Vi ska göra iordning graven, plantera blommor och göra fint. På fredag träffar vi mormor. Vet inte hur vi gör sen, om vi kommer hem igen eller åker till Halmstad över helgen. Det beror på hur det känns på fredag kväll/lördag morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback