Graven


Igår planterade vi rosor och lite andra blommor på graven. Äntligen ser den ut som vi vill ha den. Utöver blommorna ligger där ett hjärta som det står "Saknar dig" på, och de blommor samt ljus vi lämnade där idag.

Overkligt att man klarat det här året. Men man har ju inget val. Jag har varit där på kyrkogården tre gånger idag. Sista gången var det bara jag och Kent. Vi var där i två timmar. Satt och grät, pratade, mindes... Har velat göra det sålänge men har aldrig haft tiden till det. Och vi har nog aldrig varit där själva utan alltid haft någon mer med oss. Det var skönt i alla fall. En sån fin dag, solig och varm, precis som den 6 augusti förra året.

Jag har tänt ett ljus för mamma
här, som jag brukar göra ibland när saknaden och tomheten känns stor.

Jag saknar dig mamma, för evigt.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad fint ni gjort. Det är en viss terapi att "fixa" på graven. Jag har plockat egna stenar som jag skrivit små saker på och lackat över med glitterlack. Blev så fint, finare än alla "färdiga" budskapsstenar man kan köpa.



Finns nog en å annan där ute som tycker man är lite snurrig som håller på med sånt men för mig ger det viss lindring i den djupa sorgen.

Jag förlorade min bästa vän för 23 veckor sedan.



Varm kram till dig/ Ulrika

2010-08-07 @ 12:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback