Ensamma dagar

Nu väntar några ensamma dagar, eller framförallt nätter egentligen. På dagarna har jag ju skola, men på nätterna ska jag sova ensam. Kent har åkt till sina föräldrar och jag åker dit på fredag sen. Ska fira hans pappa som fyller år imorgon :)

Jag hoppas de här dagarna ska gå bra i alla fall. Ibland är det väldigt jobbigt att vara ensam. Det var det sist Kent var iväg, men det va längesen nu - på höstlovet. Då var det närmare till allt som hänt och kanske hade jag då heller inte låtit det komma fram innan. Nu har jag gråtit ut iaf en del innan. I helgen.

Det finns tillfällen då jag hatar det. Då jag kan bli så arg på mamma för att hon gjorde det. För att hon får mig att plötsligt reagera på saker vid fel tillfällen. Darins vinnarlåt tyckte jag inte nåt särskilt om i lördags, men andra gången lyssnade jag på texten. Och vissa rader som "you're out of my life" (titeln) och ngn rad som i princip löd att jag hann inte säga förlåt - de påverkar mig mer än jag önskar. Ibland är det skönt, men inte när man sitter med ett gäng kompisar o ska ha en trevlig kväll. Men det blev bättre efterhand, det blir det väl alltid.

Jag har iaf pluggat en hel del på sista tiden. Roligt med barnlitteratur! O när jag läser barnlitteratur blir jag no också lite mer aktiv på att läsa "vuxenlitteratur" eller vad det ska kallas. Jag läste "Kalla det vad fan du vill" i helgen, har nog bara läst delar av den innan tror jag. Så himla bra, rekommenderas!

Snön vräker ner här hela tiden och gör landskapet så otroligt vackert, om än läskigt att röra sig i... Innan idag sken solen när jag var ute en sväng och jag blev bara så glad. Upprymd. Solen sken, kallt ute och snön gnistrar och glittrar. Kan det bli vackrare? Kent o jag var ute o fotograferade lite i lördags, men då sken inte solen. Vi hade dock kul ändå!

Bus i snön :)

Djup snö!

Snöängel

Hård snö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback