Ny vecka

Ny vecka igen och ska försöka börja den bättre än vad jag avslutade den förra. Var jätteledsen igårkväll, tårarna bara rann och jag kände mig hemsk som kom hem och var världens sämsta sällskap. Men jag kan inte hjälpa det. Det bara blir så, svårt att förklara. Blev livrädd på tåget igår, hela jag frös till, när tåget bromsade in (dock bara lite) och tutade strax före Lund. Det var säkert bara en järnvägskorsning utan bommar, men jag blev livrädd och direkt kommer tankarna; någon kan ligga där på spåret. Annat påminner också, och det är som att när jag har roligt så får jag efteråt "ångest" över det. Fast jag vet att jag har rätt att roa mig, skratta m.m. så kommer det. Men jag jobbar med det, och oftast går det iaf bra.

Jag hade en jättebra helg hos Madde iaf, det är helt underbart att träffa "bollerupkompisarna" :) Även om man inte ses så ofta känns det alltid som om det var igår. Lite kul att det bara var vi med, annars är det alltid pojkvänner och andra kompisar med (inget fel på dem dock!). Efter en trevlig förfest med god mat och supergod cheesecake blev det utgång till Le Cardinal i Helsingborg. Där blev det tequilarace, massa dans på mestadels schlager/80-talsgolvet, ragg för födelsedagsbarnet och en konstig kommentar från en kille. Han kom fram och sa "när du går på vägen är du tropik i trafik". Antar att det har att göra med min leopardmönstrade (!) klänning, men ändå märkligt haha... Det finns skumma typer.

I lördags spenderade vi dagen på Väla. Så kul att gå och shoppa ihop, och på lite större ställen än i butikerna i Växjö. Köpte hela min outfit på kvällen; klänningen, nya leggings och äntligen ett par stövlar. Jag som har letat i en evighet... Dessutom var både klänningen och stövlarna på rea (99 kr ist för 299 kr och 499,50 kr istället för 999 kr). Det är också väldigt ovanligt för att vara mig.

Nu ska jag äta lite lunch, sen blir det mer pluggande. Ska nog ta mig till gymmet en sväng i eftermiddag också. Sen ikväll blir det kanske luftgevärsskytte tillsammans med Kent.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Madde

usch... vad hemskt! Kan tänka mig att de måste vara jobbigt varje gång tåget kör förbi en korsning utan bommar... en annan tänker ju inte på det. Hoppas du mår bättre nu! Tack för en trevlig helg!

2010-02-01 @ 16:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback