Hemma igen!

Nu är jag hemma efter en underbar nästan-vecka i Sälen! Vi åkte i måndags och kom hem igår kväll. Det har varit jättekul och jag har inte brutit några kroppsdelar. Enda skadorna blev en stukad tumme efter fall i skidbacken, uppskrapade knän efter "snödopp" i samband med bastubad, blåmärke på armen efter att jag svimmade i duschen efter bastubadet och ömmande fötter efter nyårsnatten. Tycker jag klarade mig ganska bra ändå!

I Sälen var det såå fint! Massa snö, och vilken utsikt från backarna! Jag var livrädd från början och inledde med en start liknande Stig-Helmer i Sällskapsresan där jag störtade mot en familj i slutet av en liten backe. Räddade det genom att kasta mig på backen, och så blev det typ 20-30 ggr under mitt första åk i Gustavbacken haha... Men det fixade sig och sista dagen klarade jag backen två gånger helt utan att falla :) Åkte dock in i ett nät som välte.. ännu mera Stig-Helmer :P


Jag åkte utför två dagar, tillbringade en dag i Experium med bad och saunavärld samt hade en dag där vi slappade och åkte lite längdåkning. Blev bastande på kvällarna och mycket spelande. TP, Alias och massa olika kortspel :) På nyårsafton åt vi supergod mat à la Sara som är kock, och natten spenderades på HP (tror jag), en nattklubb där det fanns ett härligt schlagergolv där vi dansade tills fötterna värkte! Hade jättekul, dock var taxikön när vi skulle hem ingen höjdare. En timmes väntan i ca -15 grader och blåst. Brrr! I övrigt frös jag inte mycket däruppe, trots att det var ner till -29,9 grader (det lägsta jag såg). Så kallt var det dock inte i backarna...

Jossan o Markus, i bakgrunden min favoritbacke Gustav


Den mysiga stugan som vi bodde i!

Mer bilder kommer kanske senare, eller dyker upp på Facebook! Har ju massor av bilder från julhelgen och dessförinnan med som någon gång ska dyka upp här. Nu ska vi dock mumsa i oss lite god rotfruktspaj och sen blir det filmmys med Camilla o Zandra. Idag har vi förresten åkt skridskor på Trummen. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback