Det går över när jag blir gammal....

Jag har varit hos läkaren och kollat mina knän idag. Fick beskedet att mina problem beror på att knäskålarna har svårt att hitta sin plats, typ, vilket gör att det gör ont. Att de har det beror bl.a. på att jag är överrörlig i knäleden - när jag ska sträcka ut benet sträcker jag längre än man normalt gör. Så ska försöka att inte sträcka benen så som jag brukar när jag går och står. Det kan bli bättre genom att jag tränar benen, lårmusklerna osv, men annars kommer det iaf bli bättre när jag blir äldre och mer stel. Känns ju sådär, men nu vet jag iaf att det är ingen fara att det gör ont, ska träna ändå. Trotsa smärtan....


I onsdags var jag ju på ansiktsbehandling och make up-rådgivning på Body Shop. Så här tjusig blev jag då! Dock tyckte jag att huden kändes så himla sminkad, näsan oljig, så tvättade bort det efter några timmar. Men nu har jag lärt mig lite mer om hur jag ska sminka mig och har köpt en foundationborste som faktiskt var riktigt bra! testade den inför Allkårsfesten i lördags.

Allkårsfesten var kul, men dyr... Vi förfestade här hemma, grillade "grillraket" (Scans nya, tror den är ny för i år men inte säker...) och åt med rotfrukter, banansalsa och lite annat gott till. Sen blandades det lite drinkar och vid halv elva tiden gav vi oss iväg. Slank in i någons partytält på vägen och dansade lite där och sen gick vi vidare till Amfium. Riktigt lerigt var där, så igår blev det att putsa skor :P

Ikväll ska Kent iväg och skjuta som vanligt och jag tänkte ta och lägga en ansiktsmask här hemma. Ska börja bli duktig och göra sånt där ibland nu. Är dålig på det, men nu har jag ju produkterna iaf så kan inte skylla på någonting för att komma undan...

Imorgon ska jag till min vfu-skola och ha utematte om statistik med tvåorna. Är lite nervöst men ska säkert gå bra. En stor klass är det dock så hoppas det inte blir för rörigt och stökigt för dem. Men försöker strukturera upp det ordentligt i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback