En regnig dag i september

Jag sitter i bibblan och ska plugga men spenderar mest tiden framför datorn. Ute vräker regnet ner (emellanåt iaf) och himlen är grå. På fredag är det tenta, vilket alltid medför att man känner extra press på sig att plugga. Inte den bästa starten på veckan med andra ord.

Avslutningen på förra veckan blev också sådär. Skulle resa mig ur soffan igårkväll (lagom sömndrucken efter att ha sovit nån halvtimme framför Mamma Mia) och lyckas på något sätt som är typiskt för mig snubbla över mina egna fötter så jag faller handlöst och vrickar/stukar stortån. Kan inte stödja normalt på den än vilket gör att danskursen ikväll känns långt borta just nu.

Många tågolyckor i slutet på veckan påverkar mig med. Två tjejer påkörda av tåget, dog direkt. Var det en olycka eller inte? En tågolycka med många skadade igår, defintivt en olycka men ändå. Bilderna rullar i mitt huvud. Påminner. I fredags var det den internationella dagen för suicidprevention (att förebygga självmord). Jag var inte hemma så jag kunde inte gå på föreläsningen i domkyrkan på kvällen, men jag gick dit och tände ljus för mamma samt pratade lite med mina vänner från SPES en stund på eftermiddagen.

Är nog lite allmänt nere just nu. Men det brukar gå över. Känner mig så stressad och pressad just nu bara. Tentan, vfu:n, examensarbetet... Det är klart jag fixar det, även om det knappt känns så nu.

Imorgon blir det iaf lite galej med middag för Zandra på kvällen, antar att det blir Akropolis som vanligt :) Och på lördag ska vi ha inflyttningsfest, och då kommer alla härliga bollerupvänner hit igen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback