Grattis Kent!


Idag är det Kents födelsedag och det firades igår tillsammans med kompisarna varav Johan också fyllde år. Därmed blev det 60-årskalas (33+27=60)! Jag hade bakat prinsesstårta till kalaset, och den blev jag riktigt nöjd med! Maten stod Johan för, till förrätt toast med vitlökslax och till varmrätt älgstek och potatisgratäng. Grymt gott, som alltid :)

Idag har jag bakat massor, kika gärna in på receptbloggen om ni vill. Dessutom gjorde jag världens godaste älggryta till middag, även det receptet finns där!

Annars så är det dålig uppdatering här, jag vet... Blir så nu när jag jobbar jämt och det därmed inte heller händer så mycket. Förra helgen var vi dock i Borås. Hälsade på farmor och farfar på lördagen, sen såg vi David Batra på kvällen och åt god middag ute. På söndagen åkte vi först till Gällstad och shoppade lite för att sen shoppa vidare på Ikea och A6 i Jönköping!

I torsdags fick jag förresten ett intressant telefonsamtal. Visade sig att jag vunnit i Oléos tävling på hemsidan innan jul, och priset var ett årskort på Oléo (nattklubb här i stan) samt en resa med Silja Line! Ska hämta mina vinster nu i veckan som kommer, blir spännande att se vad det är för resa! Blir också spännande att se vad jag skrev för grym motivering som gjorde att jag vann, väntar med spänning på att den ska läggas ut på hemsidan...

Idag är det 1,5 år sedan mamma dog. Erik har tänt ljus och lagt blommor vid graven, jag tänker på henne och tänder ljus här hemma... *sakna*

Det var väl allt för nu, men de flesta av ni som läser här har väl koll på mig ändå. Jag skriver ju på facebook typ varje dag om vad som händer så :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback